Pannon Klassz Közösség

Pannon Klassz Közösség Kulturális Klaszter
rövid elnevezés: Pannon Klassz Közösség

Pannon Klassz Közösség Kulturális Klaszter a kultúra és a kulturális termékpályák mentén célozza meg a közös gondolkodást, a szakmai alapokra építkező együttműködést. A Klaszter célja a vállalkozások, szervezetek, és intézmények közös gondolkodásra és cselekvésre késztetése, a kialakult piaci környezet hatékonyabb szolgálata, – és lehetőség szerinti piaci versenyelőny szerzése. A Klaszter közös menedzsment szervezetet működtet, mely a tagok összehangolt munkájával eredményezhet sikert.


A Pannon Klassz Közösség tagjai és az üzleti életben kapcsolódó vállalkozások gyakran találkoznak olyan igényekkel, mely szerint szükséges egy koordináló szervezet, mely elláthatja a napi operatív kutatási és előkészítési folyamatokat, – ezzel segítve munkájukat.

A Pannon Klassz Közösség tagsága és támogató együttműködése olyan folyamatokat eredményez, melyekre külön-külön nincs lehetőség. A Klaszter tevékenységével egyfajta szemléletmódot is kíván bevezetni és alkalmazni, – a közös gondolkodás és a közös munka előnyét. A cselekvő, és „tevő” közösségek ismertek a társadalmi aktivitásban és gondolkodásban előrébb haladó országokban. A klaszter tagjai közül ilyen cselekvési körökben már többen részt vettek, így gyakorlati tapasztalatukat a klasztertagoknak is átadhatják alkalmazásra. Felismerve a cselekvési körökben rejlő lehetőségeket az új helyi kulturális értékek és kezdeményezések piacra segítését, piacon történő megjelenését kívánjuk elősegíteni.

A Pannon Klassz Közösség az elnevezésében is fontosnak tartja a „közösség” megjelölést, mely utal a klasztertagok egységére. A tagok azonban más értelemben is kulturális közösséget képeznek, ugyanis egymás tevékenységét szorosan kiegészítik és a projektötletektől a kivitelezésig sok tevékenység képviselteti magát a közösségi értékteremtésben.

Előzetes felmérés alapján 20-25 klasztertaggal már jelentős kutatási eredmények érhetőek el, amennyiben sikerül a kapcsolódási pontokat megtalálni akként, hogy a saját ügyfél- és érdeklődi kör milyen módon aktiválható egymás, – rokon/kapcsolódó tevékenységére. A klasztertagság növelése, és a klaszter fenntartható működtetése és fejlődése mindezek mellett következetes cél marad.
A projekt célja a közös szakmai adatbázis, közös kutatási eredmények alkalmazása a kulturális termékfejlesztés kapcsán, mint pl. a napjainkban alakuló szolgáltatások, értékek, látványosságok „eladhatósága”, és gazdasági kiaknázhatósága. A Klaszter egyfajta közösségi brandként, márkaként – és egyben fórumként kíván teret – és lehetőséget – adni a közösségi marketing eszközrendszerének alkalmazásával (közös arculat, közös kommunikáció, közös termékmegjelenés).

A Klaszter fő tevékenysége egyfajta piackutató és marketing menedzsment működtetése, mely hatékony módszerekkel segíti a meglévő tagok gazdasági szerepvállalását. A tagok a Klaszter közös adatbázisait, kutatási eredményeit, internetes és web2-es alkalmazásait használhatják, és lehetőséget kapnak a médiafelületeken keresztül történő megjelenésre is. E közös tudásbázis és eszközrendszer eredményezheti a marketing- és szakmai adatok gyors áramlását, – a tudásmegosztás kapcsán pedig a gyakorlati munkák hatékonyságát. A Klaszter menedzsmentje segít abban, hogy a tagok megtalálhassák egymást, egymás szolgáltatásait.

A Pannon Klassz Közösség alapításakor a Dél-Dunántúli Régión belül Pécs és közvetlen környezetére pozícionáltuk a Klaszter működését rövidtávon. A kulturális és turisztikai tevékenységet meghatározó Stratégiai Programból számos területhez saját stratégiánk oldaláról megközelítve is szorosan kapcsolódunk.
Így a kulturális turizmus, a rendezvények innovatív termékek, az aktív turizmus területe Pécs és közvetlen környezete számára az egyik kiemelt célterület lehet, – míg a stratégia megemlíti a helyi civil szerveződésekkel történő együttműködést, melyben a klaszteralapítóknak is számos kedvező gyakorlati sikere van már. A klaszterstratégiánk rész olyan élménycentrikus, tapasztalatokra épülő, sokszínű aktív programok és folyamatok beindítása, melyek az aktív és együttműködő fogyasztói réteg kialakítását célozza.

Klaszterstratégiánk alapján a klaszter közvetlen és közvetett haszonélvezői a klaszterhez kapcsolódó vállalkozások, szervezetek, mivel olyan újszerű és a piacon eladható gondolkodási és cselekvési modelleket kaphatnak, melyek alkalmazásával piaci jelenlétük erősödik, részesedésük növekedhet.  A Pannon Klassz Közösség elsődleges célja az ilyen cselekvési körök, modellek gyakorlati honosítása.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.